Jair Domínguez ja ha declarat davant la justícia després de protagonitzar unes jornades surrealistes de cerca i captura per part dels Mossos d'Esquadra. El comunicador, presentador i humorista ha negat que volgués incitar a la violència expressa contra Vox quan va manifestar que calia "combatre'ls amb un cop de puny a la boca" en una columna d'opinió de to "sarcàstic i irònic" a Catalunya Ràdio l’any 2021.
Ho ha dit en la vista de judici oral que s'ha celebrat a l'Audiència de Barcelona, en què ha defensat que era una "expressió metafòrica" i que es referia "al feixisme i al nazisme", no a cap persona en particular: "És una forma de dir de manera contundent que cal fer callar el feixisme i el nazisme, una manera de plantar-se davant el seu auge", ha defensat. Vox demana dos anys de presó per a Domínguez, en considerar que hauria comès un delicte d'incitació a l'odi, mentre que la defensa sol·licita l'absolució.
El judici ha estat breu, segons ha recollit l'Agència Catalana de Notícies. Ha durat poc més d'una hora i Domínguez només ha respost les preguntes del seu advocat i les de la Fiscalia. S'ha negat a fer-ho amb les de Vox. L'humorista i també presentador del 3Cat ha reblat que les seves paraules formaven part d’una columna d’opinió que es va emetre després de les eleccions catalanes de 2021, en què la formació d’ultradreta va aconseguir 11 escons al Parlament. "En aquell moment s’havien donat diversos resultats que m’havien cridat l’atenció i el que volia transmetre és que havíem d’estar preparats per a qualsevol eventualitat que pogués produir-se", ha comentat Domínguez.
Què ha passat amb Jair Domínguez?
Un jutge va ordenar localitzar i detenir Jair Domínguez perquè comparegui en una vista oral dimarts vinent per una denúncia de Vox, que l'acusa d'un delicte d'incitació a l'odi per un comentari en directe a El Matí de Catalunya Ràdio el 15 de febrer de 2021. L'humorista va dir que a l'extrema dreta "se la combat amb un cop de puny a la boca" en un espai d'humor i la formació d'Ignació Garriga l'ha portat als tribunals.
En un primer moment, el cas va quedar arxivat, però el juny del 2023, l'Audiència de Barcelona va ordenar la seva reobertura. Ara, la resolució indica que cal localitzar-lo, detenir-lo i posar-lo a disposició del jutjat de guàrdia per citar-lo per a la vista del judici oral prevista per dimarts vinent a les 10 hores.
"Esbrinar el parador? Si soc a Banyoles", va reblar Domínguez, que va compartir un fragment de l'ordre judicial en un missatge a la xarxa social X, destacant així com havien reobert el seu cas des de l'Audiència de Barcelona. La publicació es va omplir de mostres de suport i denúncies de vulneració de la llibertat humorística i d'expressió. Domínguez va donar explicacions a través de diferents mitjans i fins i tot va protagonitzar un divertit gag a l'Està Passant.
🔴 El gag de l'#EstàPassant3Cat en defensa de Jair Dominguez (@sempresaludava) per l'ordre de detenció arran d'una denúncia de Vox
— El Món de la Tele (@mondelatele) April 10, 2026
😂 Les presentadores @nuriasecret i @natzafarre van rebre l'ajuda del públic... i del mateix Jairhttps://t.co/AF7NNax1rU pic.twitter.com/8YLHMqx899
Preguntat a RAC1 per les seves paraules del 2021, va dir que li agradava anar pel "broc gros" i estalviar-se metàfores. "Estem arribant a un punt a la societat que a vegades sempre diem que la violència no és una opció, però si ells sempre la fan servir constantment contra nosaltres potser que no parem l'altra galta. Segur que ho tornaria a dir en qualsevol context".
