Si t'agraden Els Bridgerton, has de veure aquestes cinc pel·lícules d'època

Per als seguidors de "Els Bridgerton", aquestes cinc pel·lícules d'època són imprescindibles. Capturant l'essència de l'amor i l'escàndol de la Regència

Publicat el 13 de juny de 2024 a les 23:47
Actualitzat el 22 de juny de 2024 a les 00:39

Orgullo y prejuicio (Netflix, Filmin i Movistar+)

Un clàssic, adaptació de la novel·la de 1813 de l’escriptora estrella de l’època, Jane Austen, qui ja qüestionava els valors i rols socials d’aquell temps. La seva mirada crítica es veu reflectida en aquest film on, en un començament, l’amor queda soterrat a l’orgull i als prejudicis. A través dels personatges caricaturescos d’Austen, descobrim un retrat de la societat anglesa del moment.

El Sr. Darcy, un home de classe alta, s’enamora d’Elisabeth, la segona de quatre les germanes de la família Bennet, però a causa de la seva diferència de classe, intenta reprimir els seus sentiments. Els dos protagonistes s’embarquen una història d’amor, vestida d’orgull i prejudicis, però que els impulsarà a l’evolució personal per transcendir les limitacions del seu vincle.

Mujercitas (Netflix)

L’última adaptació cinematogràfica de la novel·la de Louisa May Alcott és tot un regal que ens fa la curosa i gran directora Greta Gerwig. El film compta amb quatre joves actrius protagonistes espectaculars: Emma Watson, Florence Pugh, Saoirse Ronan i Eliza Scanlen, qui encarnen les quatre tendres i esbojarrades germanes March. La cirereta del film és l’actuació de Meryl Streep com la rica tia March, i tampoc podem obviar la fantàstica actuació de Timothée Chalamet, encarnant el jove Laurie.

Es tracta d’una història d’amor, desamor, mort, amistat, i sobretot, sororitat. Les March són quatre germanes molt diferents i poc conformistes. D’una banda, la Meg, la més gran, somia a casar-se i formar una família, el camí tradicional per les dones d’aquella època. A l’altre extrem, Joe, desitja viure amb la mateixa llibertat que els homes, fugint del matrimoni i apostant-ho tot per satisfer els seus objectius com a escriptora novella. A l’ombra de Joe, la petita Amy comença el film amb les emocions a flor de pell i amb una actitud caparruda, que amb els anys anirà transformant en decisió i valentia. Finalment, la Beth és reservada i complaent al costat de les seves germanes, la més familiar de totes, i la clau d’unió de la família al llarg dels anys.

Elisa y Marcela (Netflix)

Una història d’amor refrescant per estar ambientada l’any 1885, l’Elisa i la Marcela es coneixen a l’escola i forgen una amistat que ràpidament esdevé un vincle romàntic. Els pares de Marcela sospiten de la seva relació i l’envien a estudiar fora, així tot, no poden lluitar contra una connexió tan forta, i quan la jove torna al poble, el seu amor continua com el primer dia. A partir d’aquí, decideixen fer un pla molt estrambòtic per tal d’estar juntes; l’Elisa marxa del poble i retorna al cap del temps com a Mario, per així poder casar-se amb Marcela.
Les històries d’amor entre dones no s’han explicat gaire i menys al segle XIX, però Coixet aposta per donar vida a aquests dos personatges en la carn de les actrius Natalia de Molina i Greta Fernández.

Persuasión (Netflix)

Novament, Austen escriu una novel·la en què la vida de les dones agafa un rumb menys acceptat socialment. Anne Eliott és una jove de vint-i-set anys que es resigna a quedar-se soltera. Quan retorna un antic amor, Frederick Wentworth, i ressorgeix la flama entre ells, la protagonista es trobarà en una cruïlla entre continuar fent cas a la gent o fer el que realment desitja.

La pel·lícula ens condueix a qüestionar temàtiques atemporals com la pressió social, les aparences, la influència i la manipulació.

Emma (Apple TV i Amazon Prime)

És una altra adaptació d’una novel·la de Jane Austen, dirigida per Autumn de Wilde, que es manté fidel a l’original. En la pell de l’actriu Anya Taylor-Joy, qui encarna Emma, es revelen temàtiques com la hipocresia social de l’època, la manipulació, l'arrogància i els jocs de poder.

El film ens mostra un univers trivial que amaga una crítica als mals universals de l’ésser humà de qualsevol època. Després de mostrar-nos una imatge sofisticada i aparentment mancada de substància, a poc a poc ens va endinsant en la realitat de les coses; una elit que s’aprofita de les classes més pobres.