El fitxatge de David Broncano per RTVE ha desfermat una nova guerra política entre el PSOE i el PP. La presidenta de la Comunitat de Madrid ha criticat els "tripijocs a esquena de tots els ciutadans a RTVE" i s'ha preguntat "què pensaran els professionals de la cadena pública que després de tota una vida treballant al servei de la informació pública, han de veure com es realitzen contractacions milionàries que l'ens no es pot permetre i que, intenta és contrarestar, de manera deslleial, les audiències de les televisions privades".
Unes paraules que van en la mateixa direcció amb les que va pronunciar Núñez Feijóo durant la Sessió de control al Govern de Pedro Sánchez: "Vostè sobreviu a 'trancas y barrancas', senyor Sánchez. Els dos sabem que no li està anant bé", va dir el líder del PP, fent referència a les formigues que acompanyen Pablo Motos a El Hormiguero d'Antena 3.
Unes declaracions que aquest dijous han tingut una contundent rèplica de Jordi Basté al seu matinal de RAC1. "Avui no és un bon dia per al periodisme. La utilització política per part de tothom dels mitjans públics continua sent molt barroera. I no oblidem una cosa: 'Construir costa molt, però destruir només costa un quart d'hora... I a uns fets passats em remeto. I o cal anar a Madrid, sino aquí a Catalunya", ha dit en una clara al·lusió a la crisi d'audiència que pateix Catalunya Ràdio des de fa una bona colla d'anys.

"Ningú em donarà lliçonetes"
Tot i això, Basté ha defensat que "s'estima" els mitjans de la CCMA perquè "he treballat més anys Catalunya Ràdio que a RAC1". "Ningú em donarà lliçonetes, però han passat coses d'una grapejada terrible que han fet que la cosa hagi anat pel pedregar. Algú hi hauria de posar la mà des del punt de vista professional i no per al benefici d'un partit polític", ha sentenciat.
"Em sap greu dir-ho però hi ha molta gent que escalfa la cadira a TV3 i Catalunya Ràdio i tothom sap qui són. Si tinguéssin cares més joves i amb més ganes, la recuperació de la ràdio i la tv pública serà relativament senzilla. Però si els membres de la CCMA es mouen pels interessos dels partits polítics i alguns van a parar la mà i a fer l'egipci, converteixen la cadena en un cementiri d'elefants... Doncs ni periodisme, ni tele, ni ràdio, ni res...", ha afegit.
"TVE ho tenia molt fàcil: Marc Giró"
Basté també s'ha referit al "merder" que ha generat el fitxatge de David Broncano. "TVE ho tenia molt fàcil i la solució més barata era el Marc Giró. Ell encara és més feminista i ho hagués fet de meravella", ha sentenciat.
El presentador d'El Món a RAC1 també s'ha dirigit a Díaz Ayuso i Núñez Feijóo per les seves crítiques al PSOE pel contracte de Broncano: "Em sembla que se'ls hi hauria caure la cara de vergonya. El contracte de Broncano és la xocolata del lloro comparat amb el que cobraven José Luis Moreno o Norma Duval. És un error gravíssim el que està fent Ayuso...".