Els influencers prenen el control de Ràdio 4: així serà el nou programa de les tardes d'estiu

Aida Fita i Jon Garcia presentaran "La Tarda de Ràdio 4" a partir del 21 de juliol, amb una vintena de creadors de contingut, periodistes i col·laboradors

Publicat el 16 de juliol de 2025 a les 13:06

Novetats a la graella de Ràdio 4. L'emissora d'RTVE a Catalunya protagonitzarà una petita revolució per a La Tarda de Ràdio 4, el nou programa que presentaran Jon García i Aida Fita, dues figures emergents de la comunicació audiovisual del país. Un dels elements clau del nou espai radiofònic serà el protagonisme cap als influencers o creadors de contingut de l'escena catalana.

A partir del pròxim dilluns 21 de juliol, de 16h a 19h, Ràdio 4 vol donar pas a un conjunt de veus joves "i compromeses amb el repte de connectar amb una nova generació d'oients". RTVE i RNE busquen apostar de manera clara per la comunicació emergent i aquestes figures digitals amb tant pes per a certs sectors juvenils i adolescents de la societat catalana. Fins a una vintena de comunicadors, periodistes, creadors de contingut i altres figures formaran part del programa. 

Entre els noms confirmats hi trobem cares ben conegudes de les xarxes socials com Mariona Casas, Sonia Suamor, Calamitat, Polyklin, Carla Junyent, Celia Mayoral, Berta Mayral i Aleix Tomàs. Cada setmana acompanyaran Garcia i Fita per abordar qüestions sobre cultura, relacions personals, les xarxes socials o les tendències que ens envaeixen dia rere dia. Els creadors no seran els únics protagonistes. 

A ells s’hi sumen els periodistes Marc Gabernet, Maria Bouabdellah, Aleix Manzano, Oriol Mañé, Paula Pascual, Clara Clemente, Dani Teruel, Albert Vilar, Daniel Mormuf, Hugo Pérez, Neus Aldeguer i Berta Bayés, juntament amb especialistes com el crític televisiu Xavi Oller, la sexòloga Marta Garriga, la caster d’e-sports Laia Patau i l’expert en tecnologia Jacob Ràfols.

El programa oferirà entrevistes amb artistes, actors i creadors, a més de la crònica social i el safareig de l'star system català. Ara que el Que no surti d'aquí de Catalunya Ràdio està de vacances, l'espai de Ràdio 4 pot ser una de les úniques alternatives radiofòniques en aquest àmbit.

També hi haurà espai per a l'humor i la tertúlia, com continguts que aniran en direcció contrària, amb un fort component social. Una de les novetats serà la d'un espai de cites, o dàting, en el qual els joves de tot Catalunya podran intentar trobar l'amor a través de la ràdio. Com en els anys en què no existien ni xarxes socials, mòbils ni internet. El programa es proposa "ser un veritable espai de trobada intergeneracional", amb una mirada "inclusiva, fresca i compromesa".