La Xarxa+, plataforma estrella de les televisions locals, ha superat els 200.000 usuaris registrats aquest mes de desembre. Així, l'OTT tanca el 2025 com a punt de referència de l'ecosistema audiovisual local català amb una clara aposta de continguts que aglutina la música, la cultura, els esports i els castells, entre d'altres. Amb només tres anys de vida, La Xarxa+ ha recollit enguany el Premi Nacional de Comunicació que atorga la Generalitat de Catalunya, en la categoria de comunicació digital, consolidant així una aposta que només fa que créixer. Accedir a tots aquests continguts segueix sent molt fàcil. Només cal registrar-se aquí (en aquest enllaç). Cal recordar que, La Xarxa+, és completament gratuïta.
Què ofereix, doncs, aquesta plataforma? Ben fàcil. La Xarxa+ permet veure la programació d’una trentena de canals de televisions locals de Catalunya, recuperar-la fins set dies enrere i gaudir de verticals temàtics de castells, esports, cultura, o documentals, entre molts altres. A més, també inclou emissions d'esdeveniments en directe esportius, culturals, pòdcasts de les ràdios locals… Només cal veure el volum. Des de l'estrena de la plataforma, La Xarxa+ ha cobert 2.700 esdeveniments en directe i ja acumula més de 8.000 continguts en el seu catàleg.
No només això, també destaca l’oferta de pòdcasts, amb més de mil episodis a disposició dels usuaris. Alguns dels continguts amb més reproduccions són els pòdcasts La Figuereta, Rondalles i Històries de Barcelona. En aquest sentit, els esdeveniments d’esports, castells, tradicions i cultura popular s’han situat com els continguts més consumits tant en les emissions en directe com en el servei de vídeo a la carta (VOD). Un dels èxits més rellevants de la plataforma és el volum d’usuaris que segueixen els directes destacats dels canals de televisió locals, majoritàriament en els continguts culturals i de tradicions.
El públic jove, clau per a l'expansió de La Xarxa+
La capacitat per arribar a un públic més jove ha apuntalat l'aposta de la plataforma i ha consolidat el seu èxit. Les xifres són clares: gairebé la meitat dels usuaris ha indicat que té menys de 30 anys.Entre els continguts més reproduïts pels usuaris destaquen especialment els esports, seguits de la cultura i els castells.
Ara bé, la majoria dels usuaris escullen les temàtiques favorites mitjançant els canals, fet que evidencia que la possibilitat d’escollir opcions aporta un valor a l’usuari, facilita la navegació i millora els sistemes de recomanació. El consum es fa majoritàriament a través del mòbil i a través de l9aplicació, tot i que el consum a través del clàssic escriptori d'ordinador (cercadors i altres elements més ordinadiris) també és rellevant a l’hora de seguir directes i contingut llarg.
Un futur esperançador: campanya per arribar a més gent
La Xarxa no ha volgut perdre el temps i ha celebrat assolir la xifra de 200.000 usuaris registrats amb una campanya que busca, precisament, expandir els seus propis límits. Aquest mateix dilluns, el conglomerat de cadenes i mitjans locals ha estrenat una campanya de promoció de La Xarxa+ que porta per lema Ja tens una plataforma on tens tot això.
La campanya vol fer valdre l’aposta que fa la plataforma per àmbits com la música, els esports, la cultura o els castells, que són les seves insígnies, i fa un paral·lelisme gràfic amb altres plataformes de continguts especialitzats en algun d’aquests sectors.
