Tatxo Benet surt en defensa de les noves marques del 3Cat: «Quedar-se enrere era un suïcidi absolut»

L'empresari i fundador de Mediapro, que deixarà de ser president de la companyia a partir del gener, analitza la seva sortida i el futur de la productora catalana en una entrevista a Catalunya Ràdio

Publicat el 23 d’octubre de 2025 a les 15:01

"Si hem tingut èxit aquests 30 anys, en part, és perquè estàvem aquí [a Catalunya]. Crec que això no s'ha de canviar". Són paraules de Tatxo Benet, actual president de Mediapro i que ja ha fet oficial que deixarà el càrrec quan se li acabi el contracte amb la companyia, el 31 de desembre. El món empresarial del país, especialment l'audiovisual, rebia com una sacsejada la notícia d'aquest dimecres el matí en la qual el darrer dels fundadors de la productora catalana deixaria l'empresa. Primer va ser Gerard Romy, fa dos anys Jaume Roures i ara Benet.

En una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio amb Ricard Ustrell, l'empresari lleidatà de 68 anys ha valorat la decisió i quina ha estat la resposta de Mediapro. Ara bé, un dels moments clau de l'entrevista ha estat quan Tatxo Benet ha volgut valorar la situació actual del 3Cat -que avui mateix es debatrà al Parlament de Catalunya-.

"Com veus ara mateix aquesta casa?" li ha preguntat Ustrell a una de les més persones que més coneix TV3, ja que Benet va formar part de l'equip fundacional de 1983 a les ordres d'Alfons Quintà. L'empresari ha estat molt clar amb les seves opinions. "Jo soc un fan de TV3 des del primer dia i continuo sent-ho ara", ha explicat l'empresari i peça fonamental perquè la televisió pública de la CCMA aconseguís els drets de molts esdeveniments esportius a finals del segle XX i a principis de l'actual. "A vegades se l'utilitza [a TV3] de forma molt matussera en batalles polítiques o empresarials i es diuen coses tergiversades", ha defensat el lleidatà, que ha volgut trencar una llança per a l'estructura de la Corpo.

En aquest sentit, Ustrell i Benet també han abordat la situació de les marques de TV3 i Catalunya Ràdio com l'aparició del paraigua del 3Cat. "Jo estic molt a favor dels canvis que han fet amb el 3Cat i el 3CatInfo" ha començat l'empresari, posant ell mateix el tema sobre la taula. "Crec que és una solució molt encertada. Crec que s'havia de fer", ha argumentat. En aquest moment, Ustrell ha volgut saber quins eren els motius perquè Benet fes aquestes afirmacions.

 

"La televisió ha passat de ser un electrodomèstic que es rep a casa amb un sol canal a ser una plataforma de recepció de continguts. Ja no és una televisió com la coneixíem. Per tant, si la Corporació vol que els seus productes audiovisuals, la ràdio, la televisió, el pòdcast o la informació escrita, es reuneixin en una sola plataforma (que és el que s'ha de fer, des del meu punt de vista), s'havia de buscar una marca nova", ha expressat Benet, fent referència als nos paraigües actuals de la CCMA.

En defensa dels canvis de TV3

Ha estat encara més contundent: "Ja no som TV3, ja és una altra cosa". També ha reconegut que "es podria haver buscat una marca d'aquestes boniques", fent referència al nom i posant d'exemple un "brànding" com Vocento (empresa propietària de diversos mitjans com l'ABC, El Diario Vasco o El Correo), però ha posat en valor el que considera "un homenatge".

"Crec que s'ha optat per fer un homenatge a la tradició de TV3 i Catalunya Ràdio en què s'ha mantingut el 3, s'ha mantingut la senyera catalana en triangle que va dissenyar Josep Maria Trias... És una aposta molt important entre tradició i modernitat", ha afirmat Tatxo Benet. L'empresari lleidatà ha considerat que la televisió i la ràdio van cap a un camí on les plataformes tindran un paper molt important.

Des de la seva perspectiva, ha carregat contra aquells que afirmaven que "la televisió moriria en deu anys", però ha recordat que les emissions passaran més per una IP -digital- o per una OTT -plataforma- que no pas pel concepte convencional de televisió. "Quedar-se enrere era un suïcidi absolut", ha sentenciat.