Set de cada deu catalans està subscrit a una plataforma de streaming

Els abonats a serveis de música, pel·lícules i sèries, televisió, llibres, videojocs o pòdcasts es disparen un 20% més en tres anys

Publicat el 21 d’octubre de 2025 a les 07:48

Els catalans que disposen d'almenys una subscripció a plataformes digitals a casa s'han disparat en els últims tres anys i ara ja s'apropen als 8 de cada 10. Segons l'enquesta d'hàbits culturals del Ministeri de Cultura, un 78% estan subscrits a serveis de música, pel·lícules i sèries, televisió, llibres, videojocs o pòdcasts, un increment respecte al 58% que figurava a la mateixa mostra del 2022.

Entre el 2019 i el 2022, els qui tenien una subscripció a plataformes digitals com ara Spotify, Netflix, Movistar+, Kindle Unlimited i iVoox es movien entorn el 60%, però els últims tres anys han fet un salt fins al 78%, quatre punts per sobre de la mitjana espanyola. De fet, Catalunya només és superada a l'Estat per la Comunitat de Madrid. I, en referència al gènere, els homes tendeixen a ser més subscriptors de plataformes digitals i només hi ha una excepció: els llibres, on les dones tenen un lleuger avantatge.

Més cinema i sèries... i de tot

Així, les subscripcions de tots els tipus de plataforma van a l'alça. Destaquen els qui tenen serveis per a consumir pel·lícules o sèries, que ja voregen el 70%, quan fa tres anys es quedaven en el 50%, i el 2019, en el 45%. Els serveis de música també han fet un salt, disparant-se del 25% al 46% en les últimes tres campanyes, un auge pràcticament calcat al dels canals de televisió de pagament, que es queden en el 43%.

Els qui s'havien subscrit a videojocs el 2022 eren el 3,5% de la població i ara són el 15,9%, mentre que els qui ho han fet per llegir llibres o escoltar audiollibres han fet una progressió gairebé calcada fins al 13%. D'altra banda, l'estudi confirma un repunt del vinil per escoltar música, ja que un 18% de les llars tenen un dispositiu per reproduir-ne, set punts més que el 2019.

Pel que fa a dispositius que acceptin CD o DVD, segons l'informe del Ministeri, menys de la població en té (44,3%), cosa que denota una tendència clarament a la baixa respecte a fa deu anys (67,8%), tot i que un petit repunt en comparació amb el 2022 (38%). L'any passat, segons l'ICEC, se'n van vendre 299.613, un 0,5% menys que el 2023, amb una facturació total menor als vinils, 4.954.029 euros.

El consum de diaris d'informació general, en plena transformació

Els lectors de premsa en línia gratuïta van a l'alça, ja que se situen en el 49,8% de la població, nou punts més que fa tres anys. Amb tot, aquesta transició no és completa, ja que els qui pagaven per premsa fa 10 anys i ja no ho fan, en la seva immensa majoria tampoc ho fan en línia: els subscriptors d'aquests continguts per internet són d'un 2,8% per premsa o publicacions periòdiques, i d'un 2,3% en el cas dels lectors de diaris –amb dades disponibles només en l'àmbit espanyol.