Les obres per transformar les Tres Xemeneies en un hub audiovisual començaran a l'estiu del 2026

Les instal·lacions tindran espais dedicats a la formació i amb un centre cultural de difusió de les darreres tendències audiovisuals i digitals, a més de buscar ser un referent per a la recerca i la innovació

  • Render del projecte Media City -
Publicat el 29 de març de 2025 a les 12:14
Actualitzat el 29 de març de 2025 a les 12:18

Pas del Govern per convertir Catalunya en un hub audiovisual. Salvador Illa ha posat data a l'inici de les obres d'ampliació i rehabilitació de la Nau de Turbines del Catalunya Media City, al complex de les Tres Xemeneies entre Sant Adrià de Besòs i Badalona. Serà l'estiu de 2026, i està previst que acabin a finals de 2028. La inversió total prevista és de 70,8 milions.

Les instal·lacions tindran espais dedicats a la formació i amb un centre cultural de difusió de les darreres tendències audiovisuals i digitals. Illa ha afirmat que el projecte "convida a pensar en gran" pel futur de l'audiovisual i per "projectar Catalunya al món". El centre complementarà el Parc Audiovisual de Catalunya, a Terrassa, on s'invertiran 13 milions en la construcció de dos nous grans platós de 2.200 i 1.000 metres quadrats.

L'edifici de la Nau de Turbines compta amb una superfície de 22.600 metres quadrats i des del 2023 és titularitat de la Generalitat. A finals del 2028 està previst que entri en funcionament com a hub audiovisual. Oferirà una proposta formativa per a una mitjana d'entre 2.000 i 2.500 alumnes anuals de cicles mitjans i superiors d'FP. Així com formació universitària en l'àmbit digital i audiovisual tant de grau i màster com doctorats.

Un altre eix estarà dedicat a la innovació, a la creativitat, a la tecnologia i a l'empresa, amb programes propis de residència, de recerca i suport empresarial.Hi col·laboraran tant universitats com empreses. S'acompanyaran projectes artístics i es donarà suport a la producció audiovisual. També hi haurà un centre de recerca punter, espais de preincubació i un cotreball i laboratoris per emprenedors.

L'equipament també tindrà un espai d'experiència i exhibició. Així, la sala noble constarà d'un espai diàfan de 5.600 metres quadrats i 17 metres d'alçada per exhibir noves formes d'expressió del món digital i audiovisual.

Un sector en creixement

El sector de l'audiovisual ha mogut un volum de negoci de 8.636 milions d'euros en el darrer any, un 14% més, segons un estudi elaborat per ACCIÓ. Representa el 3% del PIB i agrupa 4.161 empreses, un 4% més que l'any anterior, i dona feina 41.866 persones, un 13% més.

El nou impuls per al Catalunya Media City, té com a objectiu convertir Catalunya en un centre internacional en producció, recerca, formació i foment empresarial en els sectors audiovisual, digital i del videojoc, en línia d'altres hubs de referència com el de Hilversum, als Països Baixos, i el MediaCity UK, al Regne Unit.