Nora Navas, Maria Molins, Laura Weissmahr, Carla Quílez i Maria Arnal presentaran la gala dels Premis Gaudí 2026

Cinc guanyadores d'edicions anteriors, una d'elles nominada enguany, conduiran la cerimònia i que serà una producció de TheCreative i l’Acadèmia del Cinema

Publicat el 15 de gener de 2026 a les 13:55
Actualitzat el 15 de gener de 2026 a les 13:56

Cinc professionals guardonades amb Premis Gaudí, Nora Navas, Laura Weissmahr, Maria Arnal, Maria Molins i Carla Quílez, seran les presentadores de la 18a gala de lliurament dels guardons de l'Acadèmia del Cinema Català, que tindrà lloc el diumenge 8 de febrer al Liceu de Barcelona. La cerimònia s'estructurarà en cinc blocs, un per a cadascuna de les presentadores, i estarà dirigida per Ainhoa Casado i produïda per TheCreative (productora responsable de productes televisius com el Bestial per al 3Cat) i la mateixa Acadèmia.

Nora Navas, nominada en aquesta edició pel seu paper protagonista a Mi amiga Eva, pujarà a l’escenari del Liceu per introduir una gala, que celebra la majoria d'edat dels guardons. Amb Pa negre va recollir l'any 2010 el seu primer Gaudí, un reconeixement que repetiria pel seu paper en Tots volem el millor per a ella (2014). L'actriu María Molins ha desenvolupat una carrera extensa en cinema, teatre i televisió, i va recollir el Gaudí a la millor actriu protagonista pel seu paper a El bosc (2012).

Les acompanyaran en la conducció de la cerimònia Laura Weissmahr i Carla Quílez, dues de les actrius més reconegudes de la seva generació i guanyadores del Premi Gaudí a la millor intèrpret revelació: Weissmahr per Salve Maria (2024) i Quílez pel seu paper a La maternal (2022). La cantant i compositora Maria Arnal, que ha tingut un paper destacat en l’àmbit cinematogràfic gràcies a la composició i interpretació de la banda sonora de diverses pel·lícules, va guanyar en la passada edició el Gaudí a la millor música original per la pel·lícula Polvo serán.

Ainhoa Casado assumeix la direcció de la gala per tercera vegada, després d'haver estat al capdavant de les cerimònies de 2015 i 2016. Directora i productora executiva amb una dilatada experiència en formats d'entreteniment, ha liderat grans èxits televisius com Operación Triunfo, i recentment ha exercit de directora a la Gala del 125è aniversari del FC Barcelona. En aquesta edició dels Gaudí, dirigeix la cerimònia amb Eva Perales, com a sotsdirectora, i Pep Blay, guionista.

Principals nominacions

Romería de Carla Simón, amb 13, i Sirât d'Oliver Laxe, amb 12, són les principals favorites per als Premis Gaudí 2026 després que l'Acadèmia del Cinema Català hagi anunciat les nominacions dels guardons. Les dues pel·lícules, que van ser candidates a ser les representants de l'estat espanyol als Oscars (ho serà la de Laxe), aglutinen entre totes dues una vintena de nominacions en un any carregat de grans projectes. 

Entre els films amb més nominacions també hi ha Sorda, d’Eva Libertad, que aspira a 10 estatuetes i Estrany riu, l'òpera prima de Jaume Claret Muxart, a més de Frontera, de Judith Colell, que opten a 8 premis. Qui també ha estat reconegut ha estat Albert Serra i el seu documental Tardes de soledad, amb opció a 6 guardons.

Nova seu de l'Acadèmia

Situada al carrer Avenir 26-28, al districte de Sarrià-Sant Gervasi i integrada dins el conjunt patrimonial de la finca Muñoz Ramonet, la Torre Avenir serà en un futur pròxim el lloc on s’ubicarà la seu de l’Acadèmia del Cinema Català. Així ho van anunciar el passat divendres l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la consellera de Cultura, Sònia Hernández, explicant que es tracta d’una col·laboració institucional per a l’impuls, el desenvolupament i la projecció del cinema català.

La nova seu ubicada a la planta superior de la Torre Avenir comptarà amb 131 metres quadrats de superfície i permetrà a l’Acadèmia reforçar el seu rol com a motor de la indústria cinematogràfica. Fins ara, la institució estava ubicada a la seu de la SGAE i ara tindrà un espai propi, estable i de dimensió pública que contribuirà a dotar el sector d’un centre de referència orientat a la formació, la professionalització, la creació de xarxes i la projecció exterior.