Problemes per al consistori de Barcelona. El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) insta a cessar de forma immediata l'emissió en mitjans de comunicació de la campanya de l'Ajuntament de Barcelona titulada Fem la Barcelona de la teva vida. Així ho ha decidit per majoria el ple del Consell aquest dimecres en considerar que la campanya "no informa sobre cap servei públic", fet que "contravé" la normativa sobre publicitat institucional.
L'òrgan conclou que la campanya es presenta "de manera aspiracional i centrada en un relat de pertinença cívica i diversitat social que no descriu serveis actuals i accessibles a la ciutadania". El CAC s'ha pronunciat arran d'un escrit de denúncia registrat per Junts per Barcelona. D'acord amb el CAC, la campanya "s'allunya de l'exigència normativa", ja que la norma estableix que la publicitat institucional en mitjans de comunicació audiovisuals només pot tenir com a objecte la informació sobre serveis públics i ha d'evitar, per tant, "qualsevol altre de caràcter promocional o general sense contingut específic sobre aquells serveis".

- Una de les imatges promocionals de la campanya
- Ajuntament de Barcelona
El ple del consell insta els prestadors Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Informació i Comunicació de Barcelona (ICB) i Radiocat XXI a cessar-ne l'emissió. Això afectaria tots els canals del 3Cat, des de TV3 fins a Catalunya Ràdio, a més de RAC1 o Betevé, entre d'altres. La part dispositiva de l'acord adoptat pel CAC també inclou informar sobre aquesta decisió al web del Consell perquè tots els prestadors que estiguin emetent aquesta campanya en siguin degudament informats i adoptin "les mesures oportunes per assegurar-ne el compliment".
Ordenen frenar l'emissió
La campanya de l’Ajuntament de Barcelona analitzada pel CAC consta d'un anunci de televisió i d'una falca de ràdio que han estat emesos per TV3, Betevé, Catalunya Ràdio, RAC1 i la plataforma de servei a petició de la CCMA, entre el 22 i el 29 d’octubre. D’acord amb el que preveu la llei general de comunicació audiovisual (LGCA), "no incorrerà en responsabilitat administrativa el prestador del servei de comunicació audiovisual" però caldrà cessar l'emissió d'aquesta comunicació comercial "al primer requeriment de l’autoritat audiovisual".
Prèviament, la campanya ja havia generat polèmica en el si del consistori. De fet, el ple de l'Ajuntament de Barcelona va aprovar el mes d'octubre passat una proposició que condemnava l'ús "partidista i propagandístic" de la comunicació institucional per part de l'executiu de Jaume Collboni, en especial amb la campanya institucional en qüestió. La proposició es va aprovar amb els vots favorables de JuntsxBCN -el grup que la va presentar-, PP i Vox i l'abstenció de BComú i ERC. Llavors el regidor Jordi Martí (Junts) va denunciar que la comunicació de l'ajuntament s'havia convertit en una "agència de propaganda personal i política de l'alcalde i el govern".
El tinent Albert Batlle va negar "la major" i va assegurar que la campanya complia amb els criteris "d'objectivitat" previstos a la legislació i va negar cap ús partidista perquè "no és una campanya d'obra de govern sinó de promoció de la ciutat".
