Que les plataformes de streaming no passen pel seu millor moment és un fet. La darrera en evidenciar aquesta delicada situació, ha estat Disney, que ha tornat a registrar pèrdues milionàries. Així ho ha comunicat l'empresa a partir dels resultats financers del primer trimestre de 2023, si bé les pèrdues són menors que les del trimestre anterior: en total, ha perdut 659 milions de dòlars durant, enfront dels 1.100 milions que havia perdut al quart trimestre del 2022.
Tot i això, Disney+ també ha reconegut que ha tornat a perdre subscriptors per segon trimestre consecutiu. Si els tres últims mesos de 2022 va perdre 2,4 milions de subscriptors, ha començat el 2023 encara pitjor amb una caiguda de 4 milions de subscriptors, segons ha publicat Variety.
Davant d'aquesta situació, els responsables de l'empresa ja han anunciat les primeres mesures per mirar de contenir les seves despeses. Segons informa The Wrap, Disney va confirmar que durant el segon trimestre de 2023 havien tingut unes despeses massa elevades i per això, han decidit canviar la seva estratègia.
Retallades i increment de preus
Per començar, reduirà el ritme de produccions i eliminarà part del seu catàleg que ja havia estrenat. Una mesura que els permetria reduir les seves despeses entre 1.500 i 1.800 milions de dòlars i que podria afectar a moltes de les seves produccions. Cal recordar que la companyia s'hauria gastat uns 150 milions de dòlars, sobretot en indemnitzacions pels acomiadaments massius que ha fet en els últims mesos, xifrats en 7.000 empleats, un 3% de la seva plantilla.
Tot això se sumarà a un nou increment de les seves tarifes. Segons els responsables de la plataforma, la intenció és apujar tant el preu del pla amb anuncis com el que està exempt de publicitat, que actualment tenen un cost de 7,99 dòlars i 10,99 dòlars als Estats Units. A Espanya, només hi ha disponible el pla sense anuncis, amb un preu de 8,99 euros al mes.
D'altra banda, a finals del 2023 crearà als Estats Units una app única que integrarà els continguts del canal Hulu, dels quals Disney+, ja n'és propietària majoritària.
Disney+ Sheds 4 Million Subscribers in Second Straight Quarterly Drop, Streaming Losses Narrow by 26% https://t.co/s7wXaeqPUM
— Variety (@Variety) May 10, 2023