L'exministra Cristina Garmendia, nova presidenta de Mediaset España

Des del 2017 formava part del consell d'administració de la companyia audiovisual, a més de les cúpules de Caixabank i Logista.

Publicat el 22 de maig de 2024 a les 14:27
Actualitzat el 22 de maig de 2024 a les 23:41

Novetats sonades en el món de la televisió privada. Qui va ser ministra de Ciència i Innovació amb José Luis Rodríguez Zapatero, Cristina Garmendia, serà la nova presidenta de Mediaset España. Així ho ha determinat el consell d'administració del conglomerat audiovisual en una reunió celebrada aquest dimarts.

Des del desembre de 2017, Garmendia era consellera independent i membre de la Comissió de Nomenaments i Retribucions, a més de formar part de la Comissió d'Auditoria i Compliment de Mediaset.

Nascuda el 1962 a Sant Sebastià, és doctorada en ciències biològiques en l'especialitat de la genètica. El seu currículum acadèmic és immens, però destaquen el seu doctorat en Biologia Molecular a més de cursar un MBA a l'IESE Business School de la Universitat de Navarra.

El seu pas per la política

També és consellera independent dels consells d'administració de Caixabank i el Grup Logista, entre altres grans empreses de l'estat espanyol. Sota el govern del PSOE va ser ministra de Ciència i Innovació entre els anys 2008 i 2011, un càrrec creat per l'administració Zapatero.

Sota el seu mandat com a ministra, es va aprovar el 2011 la llei de les ciències, la tecnologia i la innovació, que substituïa una anterior del 1986 i que, per primera vegada, eleva la innovació a rang de llei.