TV3 gairebé perd el diumenge contra La 1: triomf de l'«Aquí la Tierra» però insuficient per tombar els «Telenotícies»

La pública espanyola signa una bona quota (10,5%) i es queda a poques dècimes de passar per davant del principal canal del 3Cat (10,9%)

Publicat el 26 de gener de 2026 a les 10:08
Actualitzat el 26 de gener de 2026 a les 10:09

TV3 guanya escurada la quota diària d'audiència del diumenge 25 de gener. El principal canal del 3Cat va aconseguir un 10,9% mentre que La 1 d'RTVE es va quedar amb un 10,5% a Catalunya. Per només quatre dècimes. Les claus de la jornada estan marcades pel lideratge de la pública espanyola en franges de la tarda, especialment gràcies al cinema i a un programa que agrada molt al nostre país: Aquí la Tierra.

En detall, aquest espai de divulgació i actualitat sobre medi ambient a escala global, va signar 223.000 espectadors de mitjana i un share del 13,5%. Ara bé, tot plegat va ser insuficient per intentar tombar els Telenotícies (les dues edicions) o per intentar fer trontollar el Barça, que tornava a jugar a la tarda, a un quart de cinc contra l'Oviedo i per DAZN. 

Els blaugranes van aglutinar 356.000 espectadors de mitjana a Catalunya, amb un contundent share del 24%. La retransmissió del partit va condicionar els continguts televisius de primera hora de la tarda de les principals cadenes que emeten al nostre país. En especial TV3, que va veure com una nova edició dels telefilms d'Alex Hugo registrava un pèl menys de públic (213.000 i 14%), a les 15:37h, però el cinema d'un quart de cinc, Assassinats a les Illes del Frioul, s'estimbava amb 61.000 espectadors i un 4,2% de quota.

El Tandem remuntava una mica el vol, de manera simbòlica (85.000 i 6,1%), però els millors moments de l'Atrapa'm si pots tornaven a enviar les audiències de TV3 pel terra (60.000 i 4,1%). No va ser fins al vespre, passades les vuit, que l'Alguna Pregunta Més? va tornar a aixecar els registres, amb 127.000 persones de mitjana i una quota de pantalla del 8%. Els Telenotícies van tornar a donar la força necessària a TV3 per tal de poder endur-se la quota diària.

El Vespre va superar la barrera del mig milió una vegada més. En detall, l'espai que presenta Raquel Sans de divendres a diumenge va aconseguir 533.000 espectadors de mitjana a través de tots els canals del 3Cat que emeten de manera simultània els informatius, amb una quota de pantalla del 26,7%. Bons registres també per al Migdia, que es va quedar amb 413.000 espectadors de mitjana i un contundent 29,8% de share. La situació de Rodalies i les pluges que van tornar a colpejar Catalunya durant el cap de setmana van provocar que els catalans tornessin a buscar respostes als informatius del 3Cat.