Ricard Ustrell deixa enrere Col·lapse, el programa estrella dels dissabtes a la nit de TV3. La continuïtat del magazín no ha quedat oficialment assegurada, però el periodista i presentador ha certificat el seu comiat oficial d'un espai que ha liderat durant tres temporades.
En aquest darrer any, el programa ha liderat amb solvència bona part dels caps de setmana, però aquesta darrera edició del 12 de juliol va ser tot un èxit d'audiència: 242.000 persones de mitjana van veure el darrer episodi presentat per Ustrell, amb un contundent 16,9% de quota de pantalla.
Ni tan sols Pirates del Carib 5 a Cuatro (116.000 i 8,9%) li va poder fer ombra. Durant la jornada del dissabte també van destacar Destination Wedding, el film de 2018 protagonitzat per Winona Ryder i Keanu Reeves, emès per TV3. La pel·lícula, que no té gaires bones crítiques professionals, va aglutinar 260.000 persones davant la pantalla, amb un solvent 18,3% de quota de pantalla.
La desfeta de Luis Enrique triomfa en audiència
Diumenge no hi ha color: la final del Mundial de Clubs va ser el contingut televisiu més vist a Catalunya. La dolorosa derrota del PSG de Luis Enrique contra el Chelsea per 3 a 0 va arreplegar 470.000 espectadors de mitjana, amb un 27,3% de quota de pantalla.
A la franja de prime time, a TV3, el 30 minuts va emetre Fugir de venus, un documental sobre el gran bloc de pisos de la Mina de Sant Adrià de Besòs, L'espai de no-ficció va mantenir la seva audiència, amb 196.000 espectadors i un 11,1% de share. Res a fer, però, amb el darrer gran esdeveniment de futbol (a sobre, en obert) de la temporada.
El cinema en obert va tornar a tenir incidència durant el cap de setmana, però cal remarcar que no amb les xifres que ens tenien acostumats els catalans. Second Act, de Jennifer López, va aconseguir 138.000 espectadors i un 8,2% de quota aquest diumenge passat a la nit a La 1.
Antena 3 va gaudir de bones xifres dissabte a Catalunya. Primer, amb els informatius de les tres de la tarda (195.000 i 13,3%) i amb els darrers assalts de La Voz Kids (152.000 i 12,1%). Cal destacar el fet que la darrera hora de la dana a Catalunya, cap a dos quarts de sis de la tarda, va fer un pic d'audiència a TV3: 134.000 persones van connectar per conèixer l'última hora del temporal.