El «Polònia» triomfa al «prime time» i els catalans miren de reüll la compareixença de Sánchez

TV3 guanya l'audiència mitjana diària mentre la nova visita de Bill Murray a "El Hormiguero" captiva la resta de l'Estat, amb bona incidència a Catalunya

  • Pedro Sánchez, i Queco Novell com a Salvador Illa al Polonia de TV3 -
Publicat el 13 de juny de 2025 a les 09:36
Actualitzat el 13 de juny de 2025 a les 09:42

Sense entrebancs, el Polònia de TV3 és un nou dijous el programa de prime time més vist a Catalunya. L'espai satíric va aconseguir 290.000 espectadors de mitjana i un 17,4% de quota de pantalla. Malgrat certa bona audiència dels seus competidors, el vaixell insígnia de l'humor a la televisió pública catalana va mantenir el lideratge en una jornada molt marcada per la política.

La compareixença de Pedro Sánchez per abordar el cas de Santos Cerdán va captivar certa audiència del país, que seguia amb anhel la situació del PSOE. Fins a 154.000 persones van veure com el president espanyol donava explicacions a partir d'un quart de sis de la tarda -un horari televisiu dolent, per la sortida de les escoles, de les feines...- i un 17% de share. A l'Estat fins a 1,12 milions de persones van observar com Sánchez descartava avançar eleccions.

Pel que fa a la competència de la franja nocturna, El Hormiguero va guanyar amb claredat a les llars espanyoles (1,8 milions i 15,9%), però no va fer una gran nit a Catalunya. Tot i això, va ser la segona opció per als catalans a l'hora de connectar amb un programa de prime time: 186.000 i un 11%. Segueix sense haver-hi rastre de David Broncano i La Revuelta.

El primer programa amb major impacte en les audiències de dijous procedent de l'estat espanyol va ser el Pasapalabra d'Antena 3: 220.000 i 17,3%. Va superar amb contundència l'Atrapa'm si pots (168.000 i un 17% de quota de pantalla).

Un dels més destacats del dia, just després del Polònia, va ser l'APM?. El programa d'humor, un altre dels grans tòtems de TV3, va sumar a les gairebé onze de la nit uns 158.000 espectadors de mitjana i un 10,7% de share.