Els televisors catalans "del sud" tornen a triar El Foraster perquè els acompanyi durant la nit del dilluns. El format s'ha atrevit a traspassar la frontera administrativa que separa Catalunya de la Catalunya Nord per visitar Prada. Al llarg de més de deu anys Quim Masferrer i l'equip del programa no havien explorat aquesta part dels Països Catalans. El pas del presentador per la capital del Conflent i la seva rodalia ha reunit 376.000 espectadors (23,4% de quota de pantalla). L'audiència ha pogut veure quina és la realitat de la identitat i la llengua catalanes a aquest territori, que s'enfronta a diverses adversitats tot i la insistència d'alguns vilatans que les mantenen vives. Masferrer ha pujat fins al cim del Canigó per encendre la flama que encén les fogueres de Sant Joan arreu dels pobles de parla catalana.
També ho ha fet amb les audiències. El programa de TV3 escala fins a la primera posició de la franja de la nit així com en el còmput general de la jornada. Des de l'inici de la novena temporada El Foraster s'ha mantingut constant al capdavant dels rànquings, tot i que les audiències han fluctuat cap a la baixa. Si bé la quota de pantalla s'ha sostingut al voltant del 24%, el programa perd espectadors setmana rere setmana. En aquest darrer episodi ha tingut 25.000 televidents menys respecte al capítol anterior (Nulles) i gairebé 100.000 en comparació amb el primer de la temporada (Sant Pol de Mar).
“Avui encara les parets del vinyer ressonen en català”.
— 3Cat (@som3cat) December 23, 2024
En Felip explica amb cruesa com la generació dels seus avis va arribar a patir càstigs físics per parlar català.#ElForaster3Cat pic.twitter.com/lawKYMtssY
«La Revuelta» punxa amb una reemissió
Tot i la baixada d'El Foraster, el programa ha continuat estant al marge de la seva competència. Pel que fa al late night de La1, que ha optat per reemetre un episodi anterior, ha sigut el segon espai més vist de la franja de la nit. Fins a 140.000 teleespectadors (8,3%) han tornat a presenciar el quart programa de la temporada, que posava el focus en el món de l'humor i la interpretació. Broncano entrevistava Raúl Cimas, un humorista que presentava la sèrie En fi, en què apareix com a un dels personatges principals. També conversava amb Antonio Resines, una de les cares més conegudes de la gran i petita pantalla espanyola, que tot just feia 70 anys. A nivell estatal la reemissió tampoc ha tingut un efecte positiu. La Revuelta ha tornat a quedar per darrere d'El Hormiguero, que ha acumulat 1,4 milions d'espectadors davant dels 1,3 del seu competidor (12,2% contra 11,6%).
El programa de Pablo Motos ha acollit Isabel Preysler, l'exmodel filipina que tot just acaba d'estrenar una docusèrie sobre la seva família. Durant l'entrevista, que en el cas de Catalunya ha cridat l'atenció de 90.000 televidents (5,5%), ha destacat la seva vida al costat del cantant Julio Iglesias i quines tradicions se segueixen a la seva llar per Nadal. Les audiències d'aquest dilluns han sigut les pitjors del mes pel format, ja que perd més de 100.000 espectadors respecte a l'últim programa (Cristina Pedroche) i per sota de la mitjana del mes, que se situa en els 148.000 televidents. També és superat per altres competidors, com ara First Dates (120.000, 7,3%) i la docusèrie Bárbara Rey: Mi verdad (97.000, 6%).
TV3 torna a liderar i La1 baixa fins a la tercera posició
La televisió pública catalana es posiciona de nou al capdavant del rànquing general de la jornada amb un 14,9% de quota mitjana de pantalla. Després d'El Foraster, el més vist del dilluns ha sigut el Telenotícies del vespre (370.000; 22,1%) seguidament de l'edició del migdia (332.000; 24,6%). El doctor Martin ha conquerit la tarda amb una mitjana de 17,7% de share, una xifra que ha permès que TV3 lideri la franja de la sobretaula, tot i que encara té problemes per fer-se amb la primera posició a la tarda. La Promesa (11,4%) ha superat la sèrie La Senyoreta Scarlet i el duc (9,6%) i ha esdevingut, de nou, un dels programes més cotitzats per a La1.
L'edició del vespre del Telediario (11,6%) i Aquí la Tierra (11%) tornen a ser els espais amb més audiència per al canal públic estatal. La1 ha obtingut un total de 8,2% de quota general, per sota del resultat de Telecinco. La cadena del grup Mediaset ha pujat fins al 8,7% de share gràcies als informatius del migdia (9,4%) i programes com Bárbara Rey: Mi verdad o Vamos a ver (10,2%). Antena 3 queda relegada a la quarta posició amb un 8,1%, en què el més vist han sigut La Ruleta de la suerte (14,2%) i les notícies del migdia (9,2%).