Dilluns és un bastió per a TV3. Les dades ho corroboren en les darreres setmanes, encara que a principis de temporada patís uns quants entrebancs. Un d'ells va ser el darrer episodi de 8 coses a fer abans de morir, però gràcies a la sèrie Vintage i a altres emissions televisives, el canal principal del 3Cat manté el seu regne al començament de la setmana. La contundent quota d'aquest 3 de novembre per part de TV3 és reveladora: un 16,7%, esmicolant tots els seus rivals i reivindicant-se el mateix dia que la marca de la Televisió de Catalunya, després de disputes internes entre els treballadors i la direcció, ha tornat a formar part de les signatures i de les esponges dels micròfons.
Els Telenotícies van tornar a ser els vaixells insígnia de la graella de TV3, amb lideratges consolidats. El Vespre, amb 455.000 i una quota del 24,6%, va ser el programa més vist del dia. Pel que fa al Migdia, en segon lloc, va sumar 359.000 i un 29%. A partir d'aquí, fins a quatre programes més va col·locar la cadena principal del 3Cat com a espais més vistos de la jornada de dilluns. L'Està Passant va tornar a augmentar els seus espectadors i la seva quota, amb una de les millors xifres de la temporada: 304.000 espectadors de mitjana i un share del 19,7% per tancar el podi.
El Cuines també va ser un dels espais que va elevar les seves dades, amb 289.000 espectadors i una quota sòlida del 22,5%. Ara bé, el gran puntal el va col·locar la franja del prime time. Vintage és un èxit consolidat a TV3. La nova emissió de dos capítols aquest dilluns 3 de novembre ho va demostrar amb escreix. Segons les dades d'audiència, la ficció del 3Cat va aconseguir dominar la franja del prime time amb solvència i deixant enrere els seus competidors. Anem a pams.
El primer episodi, el de les deu de la nit, va aconseguir 268.000 espectadors de mitjana i una contundent quota de pantalla del 15%. En altres ocasions, a partir del segon l'audiència queia. No va ser el cas d'aquest dilluns. El segon capítol, emès a les 22:39h, va sumar 262.000 espectadors i un share encara més elevat: del 17,4%. Les xifres demostren l'arrelament de la sèrie amb el públic del nostre país. I es demostra encara més si ho comparem amb la competència del 3Cat en aquella franja.
Què va passar al prime time?
El retorn de La isla de las tentaciones va aglutinar el seu públic fidel, però no va ser capaç, ni de bon tros, d'arribar a les franges i als espectadors de TV3. En concret, va sumar 190.000 espectadors de mitjana a tres quarts de deu de la nit, amb un 11% de quota de pantalla. No va tenir res a fer El Hormiguero, que va convidar l'actor Javier Cámara per a promocionar la sèrie Yakarta -on hi ha diversos intèrprets catalans-. El programa de Pablo Motos es va endur un share del 9,5% a Catalunya i fins a 162.000 espectadors.
Res a fer per a David Broncano i La Revuelta a La 1. El late night show va convidar Guillermo Garcia Núñez i les Sanguijuelas del Guadiana, que no van quallar gaire pel públic i l'audiència del nostre país. En detall, van aconseguir 143.000 espectadors de mitjana i una quota del 8,3%. A Cuatro, que segueixen apostant per First Dates des de les nou de la nit fins a les onze, tampoc va poder fer res per competir amb la ficció de TV3. El programa de cites va sumar 88.000 i 86.000 espectadors en les dues franges nocturnes, amb un share del 5,1% a partir de les 22h.
Tampoc va tenir molta més sort El Intermedio amb El Gran Wyoming a La Sexta. L'espai d'humor i actualitat política de la cadena d'Atresmedia es va quedar molt enrere de la resta de les cadenes que ofereixen contingut potent en aquelles franges. Van sumar 67.000 espectadors a partir de dos quarts i deu minuts de les deu de la nit, amb un pobre 3,8% de quota de pantalla.
