Que el teatre no fa audiència? Emma Vilarasau corona TV3 com la líder del «prime time»

La substitució de «Polònia» per la retransmissió d'una obra teatral ha provocat un domini absolut de la franja i allunya "Gran Hermano" i Broncano de la primera posició

  • Emma Vilarasau és Lali Symon, una «show-woman» plena d'ironia que s'obre en canal davant del públic per demostrar qui és | 3Cat -
Publicat el 03 de gener de 2025 a les 11:12
Actualitzat el 03 de gener de 2025 a les 11:13

Si bé Emma Vilarasau ha sigut una de les cares més apreciades per la crítica i el públic el 2024, l'actriu ha tornat a triomfar a l'inici d'aquest any nou. La intèrpret santcugatenca ha tornat a aparèixer a les pantalles amb l'emissió d'un dels seus darrers treballs, Lali Symon. TV3 recupera una de les obres estrenades a l'estiu del 2023 al Teatre Romea, que es va convertir en l'escenari d'una show-woman excèntrica i plena d'ironia. Vilarasau encarna aquest personatge caricaturesc que de mica en mica s'obre davant del públic i deixa entreveure les seves peculiaritats que només pertanyen a la seva vida privada. Tan sols els espectadors poden conèixer quines són les seves preocupacions, que com a Casa en Flames, giren al voltant dels seus éssers més propers: la seva família. 

El retorn de Vilarasau a la pantalla petita després de gairebé quinze anys del final de la mítica sèrie de TV3 Ventdelplà s'ha endut la porció més gran del prime time. Fins a 252.000 televidents (16,5% de quota de pantalla) han seguit les peripècies de Vilarasau, Mont Plans i Júlia Bonjoch a dalt de l'escenari. La nit de teatre s'ha endut la primera posició a la franja i iguala xifres amb el darrer capítol de Polònia, l'espai que ha substituït aquest dijous a la nit. La sàtira política va recollir 262.000 televidents (14,8%) en la seva última emissió. En acabar l'obra de teatre i introduir-se a la mitjanit, TV3 ha emès el programa d'entrevistes Il·luminats, a càrrec de Jordi Lara, que ha acollit Vilarasau al seu darrer episodi. El format ha sigut el segon més vist de la seva franja amb el suport de 103.000 televidents (10,8%), per sota del debut de Gran Hermano Dúo.

«Gran Hermano» torna amb força, «La Revuelta» i «El Hormiguero» continuen enfonsats

El reality show estrella de Telecinco ha irromput a la graella televisiva amb unes xifres afavoridores en el cas de Catalunya. Després que l'última edició de Gran Hermano marxés amb 169.000 espectadors (21,9%) el passat 19 de desembre, la cadena privada ha rellançat el format amb un total de 158.000 seguidors (16,7%). Gran Hermano Dúo revesteix de nou la casa de Guadalix de la Sierra amb parelles de celebritats i personalitats de la premsa rosa, com Miguel Frigenti o Manuel Cortés. Es tracta d'una versió del programa que es va estrenar per primera vegada el gener del 2019 i que va tornar a emetre's a l'hivern del 2024, amb una expectació de 254.000 (16,2%) i 160.000 televidents (7,8%) respectivament. 

A les audiències estatals, el concurs presentat per Carlos Sobera no ha tingut el mateix èxit que al territori català. L'entrevista d'El Hormiguero a l'artista Steve Aoki i la retransmissió de la visita del futbolista Marc Cucurella a La Revuelta han eclipsat el format de Telecinco, que ha replegat 976.000 televidents (14,2%), molt per sota dels 1,39 milions (11,1%) del programa de Pablo Motos i dels 1,31 (10,5%) del de David Broncano. El late night d'Antena 3 puja a Espanya més de 100.000 espectadors respecte al darrer programa i el de La1 en perd 10.000, mentre que a Catalunya tots dos continuen enfonsats. Broncano es manté amb 123.000 espectadors (7%). Motos torna a fer un dels seus mínims històrics amb 71.000 televidents (4%), la pitjor xifra des de l'entrevista a Luis Fonsi el passat Sant Esteve (66.000; 3,8%).  

TV3 manté el lideratge i eixampla la distància amb La1

La televisió pública catalana ha tornat a ser la cadena més vista amb un marge ampli respecte a la segona opció, un rol que encara ostenta la pública estatal. Després d'encapçalar el rànquing amb un avantatge ajustat el primer dia de l'any, TV3 tanca el 2 de gener amb un 16% de quota mitjana de pantalla. Els programes que han acumulat més audiència han estat els Telenotícies, en què l'edició presentada per Xavi Coral i Raquel Sans ha aplegat 379.000 espectadors (28%) i la de Toni Cruanyes 435.000 (24,7%). El doctor Martin continua sent líder inamovible de la sobretaula (21,9%) tot i que La Promesa (17,7%) ha sigut el més vist de la seva franja i ocupa la sisena posició en el rànquing d'espais amb més audiència de la jornada.

La telenovel·la de La1 ha sigut el seu programa més preuat, així com l'edició del vespre del Telediario (10,2%) i Aquí la Tierra (11,4%), que s'apropa als resultats del concurs Atrapa'm si pots (14,3%). La cadena pública espanyola acumula un 9,4% global, una xifra superior a la dels canals privats. Telecinco avança Antena 3 i aconsegueix la tercera posició amb un 8,6% de share general, amb la reestrena de Gran Hermano com el seu programa estrella i els informatius del migdia (10,5%) com el més vist del day time. La televisió del grup Planeta fa xifres (7,4%) amb les notícies del vespre (9,9%) i el concurs La Ruleta de la suerte (13,3%).