Buenafuente lidera Sant Esteve amb el repàs del 2024

El monòleg emès a TV3 s'endú la millor xifra de la nit tot i que l'edició marca un nou mínim per al format, mentre que "La Revuelta" continua caient i "Aquí la Tierra" guanya terreny a la seva franja

  • Buenafuente és el responsable del monòleg de l'any per tercer any consecutiu | 3Cat -
Publicat el 27 de desembre de 2024 a les 11:36

TV3 continua apostant pels monòlegs d'Andreu Buenafuente per acomiadar l'any. Per ara continua tenint un bon impacte en les audiències, tot i que el suport a les pantalles va afluixant al llarg dels anys. En el tercer any consecutiu que l'humorista escriu i interpreta la seva anàlisi de l'any, Buenafuente s'ha centrat en diversos temes de l'actualitat política i social del país i de l'Estat: des de la gestió de la dana i la frivolitat dels infuencers fins al retorn de Carles Puigdemont, passant per la polèmica batalla entre Pablo Motos i David Broncano per a aconseguir la victòria al prime time. El repàs en forma de monòleg s'ha endut l'expectació de 403.000 televidents (24,1%) i la primera posició a la franja de la nit, amb un marge ampli respecte a la seva competència. També ha sigut l'espai més vist de la jornada, per sobre dels Telenotícies (que sovint ocupen les dues primeres places).

El format, però, torna a caure en xifres. El primer monòleg que Buenafuente va protagonitzar per a TV3 es va dur a terme l'any 2022 sota el títol de Curraràs, en referència al drama rural de Carla Simón Alcarràs. El retorn de l'humorista a la televisió pública catalana va esdevenir un èxit rotund amb gairebé 600.000 espectadors i un 27,3% de quota de pantalla. L'any següent, Buenafuente va intentar revalidar el seu èxit amb Que ens bombin a tots, al·ludint a la frase viral de Xavier Trias quan van investir Jaume Collboni alcalde de Barcelona. El format va patir un primer entrebanc amb una caiguda de més de 100.000 televidents. El monòleg va cridar l'atenció de 483.000 televidents (25,5). El 24 confirma que els monòlegs de Buenafuente tenen una tendència a la baixa.

Les reemissions de Broncano i els especials de Motos cauen 

Després que aconseguís 206.000 televidents (11,4%) i es fes lloc al prime time, La Revuelta torna a acumular una xifra baixa amb la reemissió d'un dels episodis més vistos del programa. La1 ha triat l'entrevista amb Dani Martín per ocupar el forat de la franja de la nit, que en el moment de la seva primera emissió va obtenir 238.000 espectadors (11,8%), que van estar pendents dels detalls del seu darrer àlbum i la seva relació amb el món digital. També es tracta d'un programa que va funcionar a escala estatal amb 2,2 milions de teleespectadors (16,7%) i que va superar El Hormiguero. Aquest cop, la reemissió s'ha endut 128.000 seguidors (7,3%) a Catalunya i 1,1 milions (9,4%) al conjunt d'Espanya.

El programa de Pablo Motos esdevé el més vist al prime time de l'Estat. El presentador d'El Hormiguero ha acollit al seu plató Luis Fonsi, l'artista porto-riqueny que visita Espanya per promocionar el seu darrer disc. En la desena entrevista que el cantant concedeix al programa de Trancas i Barrancas, Fonsi ha destacat anècdotes de la seva vida personal i professional al llarg de la seva trajectòria dins del món de la música. A nivell estatal la conversa ha aplegat 1,2 milions d'espectadors (10,3%), mentre que a Catalunya marca un nou mínim de temporada amb 66.000 televidents (3,8%). La pel·lícula de Telecinco La llamada de lo salvaje (130.000 espectadors; 8%), First dates (112.000; 6,4%) i el repàs de l'any d'El Intermedio (94.000; 5,4%) han superat el darrer programa de Motos. 

TV3 es manté líder i La1 perilla en la segona posició

Les xifres del vespre i la nit han fet que TV3 lideri de nou la llista de canals més vistos de la jornada. La televisió pública catalana ha obtingut un 12,7% de quota mitjana de pantalla amb el monòleg de Buenafuente i el Telenotícies vespre (382.000, 21,8%) com el més vist de la jornada. L'edició del migdia dels informatius (13,4%) també han contribuït a les bones xifres globals de la cadena, mentre que La1 s'ha mostrat competitiva a l'última franja de la tarda. Aquí la Tierra (13%) s'ha igualat en share amb El concert de Sant Esteve i esdevé el programa més vist de la cadena pública estatal. També ha recollit bons resultats de l'edició del vespre del Telediario (11,9%) i La Revuelta. La1 es fa amb la segona posició al rànquing amb un 8,3% de share global.

Telecinco pren de nou la tercera posició a Antena 3 amb un 7,6% general. El més vist de la cadena a Catalunya ha estat la pel·lícula La llamada de lo salvaje, el concurs Reacción en cadena (7,7%) i els informatius del vespre (6,7%). La Sexta aconsegueix la quarta plaça gràcies a programes com el seu especial de La Sexta Noticias (8,2%) i els informatius de les 20:00 (8%). El canal temàtic del grup Planeta ha acumulat un 6,5% superior al 6,3% d'Antena 3, que es posiciona cinquè al rànquing. El més vist de la cadena han sigut Pasapalabra (8,6%) i les notícies del vespre (6,7%).