El Barça i el «Sense Ficció» s'enduen la victòria i enfonsen «La Revuelta»

La nit de futbol i documental deixa impracticable l'estratègia de TVE, que pretenia salvar les audiències de Broncano amb un canvi d'horaris a la graella

Publicat el 04 de desembre de 2024 a les 11:17

Lluny dels cèrvols, els televisors catalans han preferit sintonitzar el futbol i els documentals per acomiadar el dimarts. El partit blaugrana s'ha endut part de l'expectació durant la franja d'última hora de la tarda. Els de Hansi Flick no només han marcat una nova victòria al seu calendari de La Lliga, sinó que han aconseguit que 192.000 aficionats (13,2% de quota) seguissin els seus passos durant el partit.

Fins a cinc gols van marcar els blaugranes, que van deixar sense possibilitats al Mallorca. L'estadi de Son Moix ha sigut l'escenari ideal per a Ferran Torres, Raphinha, de Jong i Pau Víctor per a lluir i tornar a enfortir el Barça a la classificació després de la derrota contra el Las Palmas. La propera cita del Barça serà el dissabte, en què els culers hauran de viatjar fins al Benito Villamarín per enfrontar-se al Betis. 

TV3 també ha destacat la seva presència a la nit del dimarts amb el Sense ficció. En aquesta ocasió el programa ha mostrat una producció pròpia que recull el testimoni de diversos homes que van experimentar abusos de poder i violència física i psicològica arran del seu pas pel servei militar obligatori. Et faran un home, que ha acumulat 257.000 espectadors (14,4%), recorre tot el territori català i espanyol (passant per indrets com Vielha, Gran Canària, Melilla i Bétera) a través dels testimonis d'una desena d'homes que relaten i denuncien les seves vivències anys després d'haver patit males pràctiques en la seva experiència a "la mili". El documental ha marcat el millor resultat per al Sense Ficció en l'últim mes i s'aproxima a No espereu res de mi, el film sobre els darrers anys de vida de Carles Sabater que va compilar 260.000 televidents (15,8%).

Després del Sense Ficció, el primer canal de la televisió pública no ha volgut dedicar la franja de la mitjanit al partit del Barça. Esport3 ha sigut l'encarregat de cobrir l'esdeveniment futbolístic en solitari a través dels programes habituals Un dia de partitGol a Gol i Onze. Abans d'arrencar el duel, el programa de Víctor Patsi ha aplegat 25.000 seguidors (1,7%), 6.000 més que el darrer partit del Barça contra Les Palmes però lluny del màxim que va assolir el 6 de novembre, el dia en què els blaugranes s'enfrontaven a l'Estrella Roja, amb 60.000 aficionats al televisor.

La retransmissió del partit a càrrec del Gol a Gol ha aconseguit sumar 72.000 televidents (3,5%) i gairebé aconsegueix els resultats del dia 10 de novembre (Reial Societat-Barça), en què el programa encapçalat per Jordi Grau va recollir 91.000 (7,3%) espectadors en emissió conjunta amb TV3. L'Onze ha tancat la nit del Barça amb 62.000 espectadors, la xifra més alta de la jornada per a Esport3. 

Més enllà del futbol i el documental, les entrevistes no han tingut gaire èxit. La1 ha encetat la setmana amb una reestructuració de la seva graella, amb l'emissió del partit amistós de futbol entre les seleccions francesa i espanyola (148.000 espectadors, 7,4% de share) i el retard de La Revuelta fins a les 23:00. El programa de David Broncano, que s'ha col·locat de ple a la franja de la mitjanit, ha acumulat 138.000 seguidors (10,5%). Malgrat haver canviat la programació de La2 per disposar de les audiències de Marc Giró i comptar amb les entrevistes a la cantant Lola Índigo i l'actriu Sara Sálamo, La Revuelta ha afluixat tant a Catalunya com a Espanya.

A nivell estatal, El Hormiguero s'ha fet amb el prime time amb Eddie Redmayne i Úrsula Coberó com a convidats estrella de la nit en què Pablo Motos ha assolit els 2,1 milions d'espectadors (16,4%) davant dels 1,4 (14,3%) de Broncano. El late night de Trancas i Barrancas ha aplegat 180.000 seguidors (9,6%) al territori català.

El Telenotícies vespre (410.000 teleespectadors, 19,7%) ha encapçalat el rànquing dels espais més vistos de la jornada, juntament amb l'edició del migdia (321.000, 26,6%). Amb un 14,4% de quota global de pantalla TV3 s'ha erigit com el canal amb més audiència, gràcies també als resultats del Sense ficcióCuines (20,3%), el Telenotícies comarques (22%) i l'Està Passant (12,1%). Els informatius del vespre d'Antena 3 (10,3%) ha esdevingut el cinquè espai amb més públic del dia i comparteix bones xifres amb Pasapalabra (10,9%) i El Hormiguero. El canal privat ha tornat a passar per davant de La1 (9,4% contra 8,6%), que ha acumulat audiències amb La Promesa (14,2%) i l'amistós entre França i Espanya. Telecinco es queda en la quarta posició amb un 7,5% global, en què destaquen els informatius del vespre (7,6%) i Gran Hermano (7%).